Olimpiadele Comunicarii


Astazi iti voi povesti despre visul meu referitor la o competitie ce s-a vrut a fi corecta si nepartinitoare. M-am inscris la Olimpiadele Comunicarii. Visul meu? Da' de unde? Visul lui Visi...cred.....M-a sunat in graba intr-o dupa-amiaza: " vrei sa fii in echipa mea la sectiunea Comunicare Politica?".....hm....nici nu stiam ce e aia...dar ideea de concurs mi-a placut. "Da, vreau". Si am fosmat o echipa: El ( Visi), eu , Irina, Costel si Dani. La preselectii am vrut sa facem o campanie pentru un referendum de convingere a populatiei sa voteze schimbarea Romaniei din Republica Semi-prezidentiala in Prezidentiala. De ce? Pai....era cel mai simplu de argumentat...dupa parerea noastra. Si ne-am intalnit...am pus cap la cap idei, am nascut un nume, un slogan...Eu nu prea stiam cu ce se mananca astea...nu prea m-am implicat. pana intr-o zi...cand am vazut ca ceva nu merge....Mi-am expus argumentele, dar nu prea mult, ca nu aveam chef de dispute si, mai repede, am spus ca ies din echipa.

Bun.
Doua zile am stat bosumflata ca..na...imi parea rau ce nu mai sunt cu ei...nici nu puteam sa-i sun sa zic " vreau inapoi" ..so....ma plangeam la unu' si la altu' ....Cand mi-a dat cineva idea: " de ce nu-ti faci alta echipa daca toto vrei sa participi?" hmm.......oare sa fac asta? merita? ....mai avem 3 zile pana la dead-line....si DA!, am pus mana pe telefon si am sunat. Pe cine naiba sa sun...imi trebuiau oameni destepti, creativi, documentati...m-am gandit....in patru ore i-am gasit pe toti. Frumosi, plini de idei, doritori sa se implice.

Din nou munca...

alt nume, alt slogan....alta idee....

In ultima ora ne-am inscris...am ajuns la preselectii....am trecut de ele....am muncit pentru finale...am renuntat pana si la orele de inot!


La premiere....DEZAMAGIRE....au urcat pe podium doua echipe avand campanii nefezabile...am facut scrisoare deschisa pentru organizatori, am intrebat in stanga si dreapta....am luptat, luptam inca......pana la capat.
Las mai jos scrisoare a deschisa....Totusi...nu m-am nascut ca sa pierd..mai ales cand am legea in fata.

"Cerem: solutionarea problemei identificate de noi.

Stam la dispozitie pentru orice solicitare si informatie. Dorim intelegere, calm, seriozitate si consultatea materilelor puse de noi la dispozitia dumneavoastra.







SCRISOARE DESCHISA CATRE ASOCIATIA DE COMUNICARE ETHOS – ORGANIZATOR OLIMPIADELE COMUNICARII



Echipa EFFECTIVE COMMUNICATION va aduce la cunostinta urmatoarele:

In contextul finalelor Olimpiadelor Comunicarii 2009, sectiunea Comunicare Politica, s-au constatat numeroase nereguli si aspecte considerate in afara legilor si normelor in vigoare. In urma anchetei realizate de noi impeuna cu 1 jurist si un specialist in comunicare a reiesit ca in cazul in speta, echipele clasate pe pozitiile 1 respectiv, 3 nu au respectat punctele de legislatie si cele privind Drepturile Omului in prezentarile lor si in strategiile realizate de acestea.

Astfel au fost incalcate urmatoarele:

Legea publicitatii (http://www.topavocat.ro/articol/35-Legea-publicitatii-Dispozitii-generale) - Articolul 4 punctele b si d . Articolul 5. Articolul 6.

Conventia apararii Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale amendata de Protocolul nr 11 (http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/E7126929-2E4A-43FB-91A3-B2B4F4D66BEC/0/RomanianRoumain.pdf+) – Articolul 10 alineatul 2, Articolul 14

Protocolul nr. 12 la Convenţia pentru apărarea Drepturilor Omului şi a Libertăţilor fundamentale (http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/E7126929-2E4A-43FB-91A3-B2B4F4D66BEC/0/RomanianRoumain.pdf+ ) – Articolul 1 alineatul 1
Legea nr. 67 din 25 martie 2004 – ( http://www.cna.ro/Legea-nr-67-din-25-martie-2004.html ) - Articolul 68, alineatul 2 - punctele a, b, c, d




Legea Electorala - Articolul 29 - conforma caruia, pe afisele si materialele de propaganda electorala trebuie imprimate denumirea partidului sau a aliantei politice care le-a comandat si denumirea agentului economic care le-a tiparit.

ADMINISTRATIA DOMENIULUI PUBLIC nu permite actiuni electorale de genul:" sa cada oamenii pe strada", am solicitat aceasta informative si ni s-a spus la Consiliul Local ca actiunea e ilegala. In plus, a fost facuta o eroare de continut: nu actorii cad ci CASCADORII. Dar si asa, actiunea va afecta linistea sociala si morala a publicului.









Legea 148 din 26 iulie 2000, privind publicitatea (http://www.cna.ro/Legea-nr-148-din-26-iulie-2000.html ) - Cap. 1 – Articolele 1, 2, 4, 5, 6. Cap. 2 – Articolele 7, 8. Cap. 3 – Articolul 16!!!!! ( imagini cu ghilotine in pietele publice sau scene cu oameni cazand dauneaza grav moralei si psihicului!!! Cat si faptul de avedea pe stada cazand un numar de tineri!!!).

Legea domeniului public privind autorizatiile de eveniment stradal, afisaj public, utilizarea ilegala a domeniului public, afisarea de materiale obscene sau cu grad ridicat de violenta.

Rezumam urmatoarele: Cele doua echipe ( echipa astigatoare a premiului trei, respectiv unu) au incalcat legea electorala, publicitara si Drepturile Omului prin urmatoarele : ( vom puncta pe scurt principalele aspecte): Folosirea in prezentare a unor imagini interzise (care afecteaza morala si psihicul uman - imagini cu ghilotina sub care sta un om decapitat, urme de sange, etc.), folosirea in prezentare a unor actiuni care afecteaza ratiunea si psihicul uman (tinerii care cad la un moment dat pe strada), utilizarea unor slogane copiate si adaptate din publicitatea romaneasca si cu tenta sexuala – lucru interzis in campaniile electorale dupa legile in vigoare ( „Andrei nu a facut-o.”, etc.), folosirea domeniului public ilegal si afectarea moralei si linistii publice prin utilizarea de actori care vor fi platiti sa „ cada” pe strada. Actorii nu fac asa ceva, ci doar cascadorii si oricum este o actiune ilegala si interzisa. Ideea corturilor a mai fost intrebuintata in proiecte politice. Utilizarea de afise politice fara sigla partidului. etc.



Consideram ca aceste doua echipe au urcat pe podium avand campanii nefezabile, imposibil de pus in practica, mai ales prin nerespectarea legilor, fapt aratat de noi mai sus si probat prin legile exemplificate.



Cum este posibil ca doua echipe cu prezantari de campanii electorale ilegale sa ajunga pe podium?



Solicitam solutionarea problemei si de asemenea, pe Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public,(publicata in Monitorul Oficial nr. 663/23 octombrie 2001) – dorim sa avem acces la fisele de examinare ,la modalitatile de departajare si la justificarea punctajului dat fiecarei echipe.







S-au constatat si urmatoarele aspecte referitoare la echipa Effective Communication si la impactul prezentarii publice, a stretegiilor aplicate, a creativitatii electorale si a utilizarii de materiale foto-video:

Ø singura echipa care a avut imn de campanie - productie proprie

Ø a fost in centrul de discutie laudativ al cel putin 10 bloguri si grupui de discutie

Ø a fost singura echipa care a folosit cel mai greu procedeu de speech: speech-ul tandem, in care o idee este rostita de prezentator si una de prezentatoare sau invers.

Ø singura echipa care a facut trecerea in pasi introductivi a slide-urilor

Ø am avut o tinuta potrivita ideei de grup unit, doar echipa ce l-a reprezentat pe d-nul Valeriu Zgonea a mai avut asa ceva.

Ø am fost singura echipa care a folosit in strategie atl-ul si btl-ul

Ø am fost echipa care a avut un discurs alert, vivace, neplictisitor, creativ, strategic, FEZABIL, LEGAL, care nu a lasat publicul sa se plictiseasca

Ø am fost echipa retinuta ( dupa prezentari, s-a vorbit pe grupuri de discutie , cu aprecieri laudative numai despre Effective Communication si Goebles – aprecieri din partea jurnalistilor de la Newsin )

Ø am fost singura echipa care a folosit JOCURI DE ROL

Ø am respectat toate criteriile si cerintele juriului ( cea mai fezabila strategie, adica aceasta campanie se poate pune in aplcare si maine, cea mai creativa, etc.)

Ø am avut cel mai corect discurs din punctul de vedere al DICTIEI, ORALITATII, SPONTANEITATII, NATURALETII. A se vedea inregistarile audio si cele video si a se face comparatie cu celelalte.

Ø am fost singura echipa care a respectat legile de elaborare a unei campanii, cap-coada

(afise, spoturi, strategie, etc.)

Ø singura echipa care a prezentat juriului un manual de campanie detaliat. Pacat ca unii membrii evaluatori au pus manualul sub scaun si nici nu s-au uitat pe el...

Ø echipa cu pregatire univeristara in domeniul Comunicare si Comunicare Politica ( majoritatea membrilor echipei sunt absolventi a cate doua facultati, mastere, etc. , toate in domeniile mai sus amintite ( exemplificam : sociologie, psihosociologie, psihologie, jurnalism, relatii publice, drept, marketing, Studii Europene, Stiinte Politice), cu publicari de articole de specialitate, experianta in domeniu ( a se vedea C.V.-urile acestora), etc.

Ø Am fost echipa care a folosit materiale print si audio-video, productie proprie, originale si din colectia personala (ne referim la fotografii).



De asemenea contravine legii si bunelor moravuri ca o persoana ce a a facut parte din juriu la editiile anterioare sa devina client – Adriana Saftoiu. Solicitam solutionarea acestei probleme.

Un alt aspect il reprezinta apartenenta politica a juriului, ceea ce duce la o grava lipsa de obiectivitate (exemple sunt destule – Ioana Grindean pentru Andrei Chiliman - PNL), Pavel Lucescu – cunoscut ca partizan PNL, Sorin Tudor – partizan PNL si exemplele pot continua).

In alta ordine de idei este ilegala si impotriva bunelor moravuri ca din juriu sa faca parte profesori ai caror studenti sa participe si sa fie evaluati de acestia.



Solicitam descalificarea echipelor pozitionate la final pe locurile 1 si 3 ca urmare a neregulilor si incalcarile de lege descoperite. "

Comentarii

Victoria Baltag a spus…
ok, cu drag si interes
Anonim a spus…
trist..

oana-biggerheads
Victoria Baltag a spus…
Oana: ma bucur ca te-ai uitat pe blogul meu....poate imi dai si o adresa de e-mail sa povestim [pe marginea acestei probleme. Nu va consider rivali, daca asta crezi...ci doar actorii unei nepotriveli de situatie...s-a intamplat...Astept un semn de la tine
Anonim a spus…
eu sunt de parere ca proiectul a fost magistral, singura problema cu adevarat grava si care a tras echipa in jos a fost prezentarea: pot spune tare si raspicat ca TIPA nu are treaba cu PREZENTATUL.
O zi buna!!!!

Postări populare de pe acest blog

Despre femei si barbati(1)

Despre femei si barbati(2)

Transpunere in vis