Ganduri

                                                         Tablou: Ciprian Cuconu

Probabil ca te intrebi la ce bun sa ma imprastii in atatea?
Caci….
La inceput am vrut sa devin doctor. Chirurg. Nici acum nu-mi este sila sa vad sange. As fi taiat fara gres.  Cu taria si curajul unui om care vrea sa salveze o viata.

M-am gasit neputincioasa cand am dat de chimie. O stiinta atat de frumoasa, importanta si indispensabila. Oare eu as mai fi trait astazi daca biologia si chimia nu s-ar fi dezvoltat ca stiinte? Nu cred. Categoric nu. M-am gasit neputincioasa in fata unui drum costisitor, lung si clar: meseria de chirurg. Am ales o cale demna de lasitatea-mi.  Sa fiu jurnalist, om de media. Prezentator TV. Scriam la Evenimentul de Iasi inca de pe bancile liceului. Ma jucam pe holurile postului national de radio si a celui local de televiziune. Imi placea. Nu tinea de spirit ager, de ascutime  creierului. Nu tinea nici macar de memorie. Doar tupeu, curaj si mult noroc.
M-am plafonat in studiul a patru ani de jurnalism si a inca patru de sociologie, cand toate astea le puteam deprinde intr-un curs sau in meserie. La primul meu interviu pentru postul de radio Radio Zu, mi s-a spus sa uit tot ce am invatat si sa o iau de la zero. Deci fosta-u patru ani irositi sau ba?

Am vrut sa fug de aceste scoli facile, cu rang de stiinte, medii pline de frustrare si lupta. Abia la anii maturitatii iti dai seama ce vrei cu adevarat sa faci. Abia atunci esti pregatit sa alegi ceva, fie si mai greu. As fi facut drept (aveam taria unui avocat) sau poate management de afaceri  caci in sinea mea, ma vad un om de afaceri).
Tu crezi in destin?

Eu cred in mine. Si totusi…
Mi-am deschis ochii si mintea dupa masterul ed management si marketing international  de la ASE. Am invatat sa vand. Am invatat sa ma vand. Scump, cat mai scump posibil. Caci in lumea aceasta totul are un pret; timpul, zambetele, informatia. Informatia este putere. Eu am investit in informatie.

Gasesti poate ca nu stiu ce vreau. Ca ma aplec dupa cum bate vantul. Dar gresesti. Logica alegerilor mele este atat de clar intiparita in mintea mea. Si daca mi-a fot dat sa fac arta, sa stii ca nu sunt prea departe. Eu creez in orice moment, in orice ipostaza din viata-mi prea scurta ca sa pot sa fac tot ce vreau. Nu-mi ajunge timpul niciodata. De ce ziua nu are 100 de ore?
Si mi-au trebuit 28 de ani sa invat, sa acumulez, sa imi dau seama ce imi place sa fac. As fi devenit o patinatoare. Iubesc patinajul. Sau o dansatoare.  As fi facut mai multa matematica si poate mi-as fi destupat mai bine creierul. As fi facut stiinta! Eu, in singuratatea mea linistitoare. Eu cu gandurile mele. Cat de bine  m–as fi simtit!

Dar imi place sa ma expun. Sa vorbesc in public, sa fiu ascultata. Sa explic, sa ma fac inteleasa. Iubesc sa ajut, sa fac lumea fericita! Si pe tine! Zambesc o data cu zambetele trecatorilor de pe strada, surad o data cu surasul copiilor care-mi sar in cale, ma bucur cand pot fi de folos, traiesc sa dau, sa ofer, sa impartasec.  

Un doctor vindeca trupul, un om ca mine alina sufletul. Asta-mi este probabil menirea. Desi  eu nu cred in destin.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre femei si barbati(1)

Despre femei si barbati(2)

vine sfarsitul