NU sunt un blogger convins



Desen: Stefan Cararusa


Dap....nu mai vreau sa mai scriu. NU mai simt ca as vrea sa mai postez ceva. MI-e lene. MI-e somn. MI-e nu stiu ce, dar nu am nicio tragere de inima. M-am plictisit. Pe bune. Tu nu te-ai plictisit sa-mi tot citesti visele? NU? ( Sincer....nu te cred.)

Bine....si despre ce sa scriu? Sa-ti povestesc poate cum vad in fiecare dimineata la metrou oameni care cersesc...si seara in cluburile de fitze altii care dau intr-o noapte pe bautura zeci de milioane ?-( lei vechi....eu sunt mai invechita:P)

Sa vad pe strada copii fara incaltaminte in picioare si pe holurile mall-urilor gagici cu cizme de sute de euro si tipi cu mania Nike-urilor?

De ce oare e asa mare discrepanta?
Sunt convinsa ca cei desculti si saraci ..viseaza sau isi inchipuie cum e sa fii smecher, sa ai bani de aruncat aiurea sau pe fitze de doi lei...insa ma intreb...oare cei bogati se gandesc vreaodata cum e sa fii sarac? Cum e sa stii ca NU AI?hmm

Sunt scarbita.

Vad pe la colturi femei care impletesc caciuli sau papuci de casa....doar-doar sa mai castige un ban ca sa-si plateasca intretinerea.

Ieri o prietena mi-a povestit cum era ea la Mall si astepta sa cumpere bilet la film...si ca, la un moment dat, a venit o doamna.....de varsta pensionarii, ce avea o carte in mana...se vedea ca era din propria biblioteca...o tinea ca pe ceva drag...cu duiosie....si tremuranda.... a intrebat-o daca nu doreste sa cumpere cartea aceea....Doamna a spus ca nu vea sa cerseasca....ci sa-si vanda cartea...nu vrea mila..fusese invatatoare...pensia e mica..nu-i ajung banii de intretinere, medicamente si mancare.
Baiatul cu care era prietena din povestea mea a scos bani din buzunar si i-a dat doamnei, spunandu-i ca nu are nevoie de carte.

Cat de sarac trebuie sa fii ca sa ajungi sa ceri bani?
Cat de sarac trebuie sa fii ca sa cazi in nebunia cerselii?

M-am uitat pe blogurile sau site-urile oamenilor " mai cu bani" din showbiz-ul romanesc.Ma refer aici la Andreea Esca, Andreea Marin, Mihaela Radulecu, in fine..multi altii.....
Am vazut acolo multe mesaje disperate " va rog ajutati-ma"...multi si-au lasat adresele de e-mail...numerele de telefon chiar.

Am sunat si eu la intamplare la cateva dintre ele. Persoanele acestea au spus ca au incercat pe la toate colturile si nu le-a bagat nimeni in seama....ba mai mult..."vedetele" noastre nici nu s-au sinchisit sa le raspunda macar. Oare citeste cineva commenturile alea de pe blogg-uri, forum-uri sau site-uri? ma tem ca nu....
E o sursa prea mica de publicitate probabil...sau...vorba romanului: " banul la ban trage".

O fi adevarat ca in Romania nu mai exista de mult clasa de mijloc? Ca acum sunt saraci, foarte saraci si extrem de bogati...hmm..asa o fi?

Imi este mila....si mi se rupe inima cand vad oameni care vand cosuri impletite sau mileuri....ca sa scoata un ban....as vrea sa ajut cumva..dar cum?

Comentarii

Anonim a spus…
pai poţi sa ii ajuţi când îi vezi pe stradă dându-le o mînă de ajutor când au nevoie.


iar despre restul, ţi se face scîrbă pentru ca judeci.

acum gândesc pozitiv după cum se pare.

toate vin si pleacă victoria, există o perioadă când faci ceva, apoi treci la altceva, până când găseşti ceva ce îţi place cu adevărat si să crezi in el.

semnat anonim p.

spor in continuare, e doar un schimb de vicii cum spunea cineva.
Anonim a spus…
:))
Victoria Baltag a spus…
Anonim:pai.....cine zicea ca face schimb de vicii..eu cumva?:P
Anonim a spus…
o realitate care a devenit ceva prea comuna pentru a se mai putea observa tragicul. Putini mai fac ceva din bunatate si mila, mai usor e sa te faci ca nu observi sau sa te consolezi ca daca ii dai ceva precis ii bea sau cheltuie pe ceva ce oricum nu e spre folosul lui. Astfel, constiinta e impacata, iar noi ne putem gandi linistiti la cumpararea urmatorului tip de celular...
Anonim a spus…
aş putea să fiu un filozof mare acum şi să spun că o să inţelegi când o să mai creşti.

şi apoi depinde în viaţă descoperi că nu toate sunt ceea ce ar trebui să fie, de exemplu odată am vrut sa duc un beţiv acasă si mi-am luat-o în freză chiar dacă nu greşisem cu nimic.

şi asta nu m-a oprit să fiu o persoană mai bună, dar am devenit în acelaşi timp şi mai rea, ajut oamenii dar comit mai multe infracţiuni decât înainte.

anonim p.
Anonim a spus…
mi-a placut f mult esenta si faptul ca ai stiut cum sa abordezi subiectul
Victoria Baltag a spus…
Un eu intre eu-uri: dap, ai si tu dreptate...de asta am si pus la sfarsit intrebarea.." cum as putea sa ajut?" ....adica un mod de a-i ajuta sa se ajute..sau ceva eficient..de lunga durata...de schimbare sociala..nu un leu aruncat din mila ..nu la asta m-am referit eu..
Victoria Baltag a spus…
Anonim: dragutz ca ai vrut sa ajuti acea persoana...intentia conteaza..esti nice:P..Cat despre crescut.....cat crezi tu ca ar trebui sa mai cresc ca sa inteleg?:) Deja am 24 de ani...
Victoria Baltag a spus…
Alex: ma bucur ca ti-a placut...Esti cumva Alex, colegulde la sociologie? ca nu stiu cum sa fac o baza de date pt o cercetare la master....:P
Anonim a spus…
unii oameni cresc o viaţă întreagă fară şi tot nu reuşesc să înţeleagă.

aşa că totul e un paradox, poate să dureze o veşnicie sau doar o lună, e ca la cărţi doar că aici fiecare carte întoarsă înseamnă o altă fiinţă.
Victoria Baltag a spus…
Anonim: cat de filosofic, draga domnule:)
Anonim a spus…
Pentru o persoana care are "deja" 24 de ani, esti foarte naiva si mai ai multe de invatat... Zic asta judecand dupa ceea ce scrii.
Vei vedea mai tarziu ca nimic nu e doar alb sau negru, asa cum crezi. Oamenii sunt mult mai complecsi, simplul fapt ca intr-o anumita situatie se comporta mai bine sau mai rau nu ii poate eticheta ca buni, respectiv, rai.
Vei ajunge, poate, in anumite situatii in care vei actiona contrar valorilor in care crezi, circumstantele pot fi destul de convingatoare uneori.
In fine, e bine ca esti un om cu sufletul curat, dar in acelasi timp e si rau, pentru ca poti fi usor pacalita. Ti-as recomanda sa devii un pic mai realista.
Si daca vrei sa ajuti, incepe cu un voluntariat, la fundatii chiar e nevoie de oameni. Si chiar daca nu poti face mult, conteaza (in primul rand pentru tine).
Numai bine.

Postări populare de pe acest blog

Despre femei si barbati(1)

Despre femei si barbati(2)

vine sfarsitul