Oameni inteligenti


E un vis sau e realitate?

Tot timpul am crezut ca egoismul, aroganta, invidia, intoleranta vin din prostie..sau oricum, au o legatura directa cu aceasta.

Am cunoscut oameni puternici. De doua feluri. Unii care isi foloseau puterea fatis si altii care nu aveau nevoie sa-si foloseasca puterea. Pe ultimii i-am considerat tot timpul inteligenti. Inteligenta te face mai tolerant. Te face sa vezi lucrurile si din cealalta perspectiva, te indeamna sa dai o sansa celui de langa tine. Inteligenta te face sa ierti, sa judeci mai putin, sa ajuti. Sa lupti pentru mai bine, sa speri. Nerozia este exact opusul: te impinge sa-ti dovedesti tirania, sa lovesti pe cei ce nu se pot apara, sa faci exces de zel. Nerozia se vede intotdeauna perfecta. Cata lume nu se simte si frumoasa si inteligenta? Cati nu se considera perfecti? Cati ranesc fiindca stiu ca pot sa raneasca si cati ranesc si nici macar nu-si dau seama ca ranesc? Asta e curat prostie!
Ciudat, imperfectul se considera perfect, inteligentul crede intotdauna ca mai are ceva de lucrat la el..

Am cunoscut domni inteligenti. Cu minte ascutita, cu idei in minte. Liberi, fericiti, boemi. Am cunoscut doamne puternice, cultivate, cu aspiratii inalte.
Am vazut multa sensibilitate,altruism si gingasie. Acesti oameni au cunoscut sau vor cunoaste fericirea.

Inteligenta nu se naste " cu fundul pe scaun" cum mi-a spus acum cativa ani un mult stimat domn profesor. Asa se naste cultura, cel mult o buna cultura generala. Inteligenta nu se naste, e innascuta. Deseori vedem la scoala, sau la munca o persoana...pe care o consideram "spirt", inteligenta..si nu pentru ca a citit nu stiu cate carti, ci pentru ca a venit cu o idee, pentru ca ARE o idee. Asta e inteligenta.
Te nasti si mori inteligent, te nasti prost si mori la fel de prost...cel mult poti muri un om cultivat, citit, cu multe cunostinte in multe domenii, dar tot prost. Asta e natura genetica. Degeaba ....

Si prostii de cele mai multe ori sufera...sufera de ei...de plinatatea lor. Si incearca sa-i desfiinteze pe cei inteligenti.
Si din inteligenta, cei inteligenti ii lasa pe prosti sa creada ca au castigat. Sau chiar ii lasa sa castige. Ca sa fie macar o data in viata si prostul fericit.
Ca oamenii inteligenti sunt toleranti,altruisti, care dau o sansa celui de alaturi.

E un vis sau e realitate?

Comentarii

Anonim a spus…
intersant post ... multe adevaruri, generale din pacate.
Te cunosc personal ca sa stiu ca poti sa scrii mai bine de atat. O sa incerc sa iti critic acest post, nu din egoism sau din invidie, ci doar din dorinta de a te deveni din ce in ce mai buna. Cu drag .... minerul
Victoria Baltag a spus…
Multumesc mult pentru increderea ca ..pot mai mult :) Da, pot mai mult? NU stiam.. :)))

ma bucur ca ma cunosti personal, majoritatea celor care mi-au lasat commnet-uri ma cunosc personal...totusi...cine esti, draga minerule?
Anonim a spus…
Ai dreptate Victoria. Dar te-ai intrebat cati au curajul sa recunoasca tot ce ai spus tu acolo ?( si bine ai spus).
Victoria Baltag a spus…
Odata ce recunoasti..te apropii din ce in ce in ce mai mult de fericire...Eu am multe complexe, tu stii. Si mai stii ca le recunosc....:) Si doresc sa le transform in calitati....oare se poate?...eu cred in schimbare, perfectiunea nu exista....dar e bine sa tindem spre perfectiune, nu-i asa?
Anonim a spus…
Am urmarit cu interes Magazinul de vise :) si pot spune ca imi place foarte mult. Iti urmaresc ideile, si iti admir curajul de a te expune, de a primi incurajari si critici.

Voi reveni pe viitor cu replici mai pertinente.

Te imbratisez cu drag
Victoria Baltag a spus…
Scumpa mea Aura
Nu stiam ca urmaresti magazinul meu:) e o surpriza placuta. Ma bucur ca ma citesti si sper sa-ti placa si ce voi scrie in continuare. te pup
Anonim a spus…
Stimata domnisoara Victoria Baltag: a fi inteligent implica neaparat " a fi puternic". Daca esti destept, ai si putere, nu?
Victoria Baltag a spus…
Asa spuneam si eu :)
RadaR_25 a spus…
Oamenii inteligenti nu se arata niciodata pentru ca, considera asta o prostie sau razbunare, mai bine sa nu fi perfect sa nu fi inteligent sa fi putin prost dar mai bine sa fi REALIST, imi place foarte mult ceea ce ai scris si in proportie de 90% ai foarte mare dreptate , cautand prin lume vrei descoperii mult mai multe decat ceea ce ai scris , vei fi pusa in situatia cand nu vei putea relata ceea ce ai vazut/simtit/trait, pt ca pt unele .... cuvintele se termina. Iti dorec numai bine si Bafta in continuare
Victoria Baltag a spus…
Buna catalin si bun venit in magazinul meu de vise. Ai venit sa-ti cumperi un vis, asa-i? :) haide , recunoaste....

Multumesc pentru aprecieri, sper ca in viata sa intalnesc cat mai multe experiente...placute cu oameni si locuri. Te imbratisez cu drag
Anonim a spus…
Nu dispera Victoria, inca nu a sosit vremea ta; dar va sosi...in curand.
Anonim a spus…
hei, nu mia fi asa de pesimista, ca eu stiu ca nu esti asa. Victor B
Victoria Baltag a spus…
Pentru Anonim: Nu disper, doar ma ingrijorez. Timpul trece prea repede si eu nu fac nimic..offf
Victoria Baltag a spus…
Pt. Victor: Buna. Asa este..de obicei nu sunt pesimista, dar....acum asa simt ca trebuie sa fiu. Nu-mi ies lucrurile deloc cum as vrea eu. Well, azi, da, sunt pesimista...desi restul zilelor din an NU sunt. :))
Anonim a spus…
E un vis foarte frumos.... dar este o utopie. E greu de vazut in societatea romaneasca, insa in general lumea este condusa de oameni inteligenti. Chiar si la noi, ii poti reprosa multe lucruri domnului Iliescu, insa nu lipsa de inteligenta.

Empatia este un sentiment nascut relativ recent pe scara evolutiei. E inchisa in cativa neuroni. Faptul ca oamenii inteligenti pot lua decizii prin care sa castige toata lumea nu trebuie confundat cu dragostea neconditionata.

Postări populare de pe acest blog

Despre femei si barbati(1)

Despre femei si barbati(2)

Transpunere in vis